Jak sprzedać dom?


Zakup domu to duża inwestycja, ale jeszcze większym działaniem związanym z rynkiem nieruchomości, jest jego sprzedaż. Nie jest to wcale tak proste jak się wydaje i chociaż w Internecie dostępnych jest wiele platform usprawniających sprzedaż nieruchomości, ważne aby pamiętać o kilku ważnych i niewątpliwie koniecznych zabiegach. Sprzedaż domu dotyczy zwykle obiektu, w którym wcześniej mieszkali lokatorzy. Uprzątnięcie przestrzeni to podstawa jednak samo wystawienie domu na sprzedaż warto zrobić wcześniej, bo możliwe że potencjalny nabywca też nie chce dokonać zakupu od razu i w razie zainteresowania poczeka na całkowite uprzątnięcie domu. Co może być istotne od strony kupującego i o czym warto wspomnieć ogłaszając nieruchomość?

Powierzchnia, ilość pomieszczeń, cechy charakterystyczne

Tworzenie opisu jest bardzo ważne, ponieważ istotnym elementem jest język korzyści. Odbiorca ogłoszenia musi stwierdzić, że to co przedstawiamy jest tym czego potrzebuje i nawet jeżeli pewne elementy wymagają naprawy czy modernizacji,  to gra jest warta świeczki. Oczywiście oprócz opisywania walorów i znaków szczególnych mniejsza, które oferujemy należy napisać dane specyficzne jak ilość metrów kwadratowych powierzchni użytkowej, ilość pomieszczeń oraz ich wymiary, to czy w domu są piwnica i poddasze, elementy nietypowe jak na przykład domowa siłownia czy basen, ponadto istotne będą informacje  czy nieruchomość posiada ogród oraz jaka jest jego powierzchnia, rodzaj stosowanego ogrzewania, czy zawiera ogrzewanie podłogowe, jak również stan instalacji elektrycznej czy możliwość zamontowania routera do internetu. Im więcej istotnych informacji, tym ogłoszenie będzie bardziej atrakcyjne.

Warto pamiętać

Tym co szczególnie wpływa na podjęcie decyzji zakupowej jest to, co widzimy zatem najważniejszym elementem, do którego należy podejść bardzo poważnie, są zdjęcia obiektu, który chcemy wystawić na sprzedaż. Dobrej jakości zdjęcia z zewnątrz i od wewnątrz, wykonane podczas słonecznego, wiosennego czy letniego dnia będą dużo bardziej atrakcyjne niż w przypadku tworzenia zdjęć zimą lub jesienią. Dobrym rozwiązaniem jest dodanie tylko kilku reprezentatywnych fotografii, które ukażą obiekt, ale nie zdradzą wszystkich jego szczegółów. Może to sprawić, że u potencjalnych nabywców zrodzi się zainteresowanie, a co za tym idzie, skontaktują się w celu zobaczenia miejsca na żywo.

Jak sprzedać dom?
Oceń ten post